اینفوگرافیک فرانچایز
در ابتدا باید کسب و کاری داشته باشید که حداقل دو شعبه موفق داشته باشد تا بر مبنای آن سیستم و استراتژی کلی بیزینس را تعریف نمایید.
-
مشخص کردن مزیت رقابتی و بررسی اینکه برای مناطق جغرافیایی مختلف این مزیت رقابت وجود دارد و قابل استفاده است یا خیر -
بررسی سود و زیان شعبات فعال به تفکیک روز، ماه و فصل طی دو سال گذشته و پیشبینی عوامل تاثیرگذار روی سود و زیان و وضعیت آینده شعبات فعال و شعبات برنامهریزی شده برای افتتاح
-
انجام تحقیقات بازار و بررسی رقبا و محیط و عوامل موثر روی بیزینس از طریق مدلهایی مانند SWOT و PESTEL
-
بر اساس وضعیت سود و زیان شعبات و بررسیهای صورت گرفته از بازار و سایر عوامل تاثیرگذار بر بیزینس پتانسیل رشد شعبات و تاثیرگذاری مثبت یا منفی آنها روی یکدیگر بررسی شود. ( مثلاً افزایش شعبات املاک در مناطق مختلف میتواند امکان تهاتر ملک بین شعبات را افزایش دهد لذا تاثیرگذاری آنها روی هم مثبت است.)
-
-
نگارش بوم کسب و کار، بیزینس مدل، بررسی عملیاتی و سودده بودن یا نبودن آن -
مشخص کردن مالکیت محصولات فروشگاه که آیا متعلق به فرانچایز دهنده است و به صورت امانی و جهت فروش نزد فرانچایزگیرنده باقی میماند یا متعلق به فرانچایز گیرنده میباشد و برنامهریزی نحوه و شکل و شرایط انتقالات مالی بین فرانچایزدهنده و فرانچایز گیرنده و تعیین و تکلیف صندوق و پوز فروشگاه که متصل به حساب فرانچایز دهنده باشد یا فرانچایز گیرنده
-
سیستم سازی و نگارش کتابچه عملیاتی شامل متن دقیق آموزشها، مهارتها و نحوه مدیریت بخشهای مختلف -
ثبت شرکت، نام، لوگو، برند و نشانهای تجاری و تهیه برند بوک شرکت
-
نگارش و تهیه شرایط حقوقی و قرارداد اعطای فرانچایز و سند FDD و تعیین دقیق شرح وظایف و تعهدات و الزامات قانونی فرانچایز دهنده و فرانچایز گیرنده (مثلا لزوم ترهین، چک و سفته، ضامن معتبر، ضمانتنامه بانکی یا... توسط فرانچایز گیرنده در وجه فرانچایز دهنده بابت حسن انجام کار و تعهدات)
-
خرید و توسعه نرمافزارهای مورد نیاز جهت ارتباطات، گزارشات، تسهیل و بهبود امور سازمان مانند : ERP/ATS/CRM/BI و....
-
برنامهریزی های استراتژیک جهت توسعه شعب، شکل و شرایط توسعه، مناطق و ترتیب توسعه، اهداف توسعه، تاثیرات توسعه و... روی سازمان و شعبات فعال
-
مارکتینگ، برندینگ و اقدامات اجرایی جهت توسعه شعب
-
اقدامات مورد نیاز جهت انتخاب ملک، قرارداد ملک، جذب منابع انسانی، دیزاین ملک، تجهیز ملک، ارسال محصولات به فروشگاه، چیدمان محصولات و مرچندایزینگ، مارکتینگ افتتاح و افتتاحیه
-
برنامهریزی و اجرای کمپینها و پلنهای اجرایی توسعه فروش فروشگاه افتتاح شده